[online start up] Deukweg.nl wil schademarkt transparant maken
- Online
- 19 mei 2015 @ 15:02
- Link
-
Nanny Kuilboer
Redacteur
BBP Media - MarketingTribune - E-commerce
- 19 mei 2015 @ 15:02
- Nanny Kuilboer
Deukweg.nl is een online platform waar je een foto van je autoschade kunt uploaden en vervolgens krijg je binnen 24 uur minimaal vijf offertes van schadeherstelbedrijven. De start up bestaat nu een klein jaar en heeft bijna 7.000 consumenten van offertes voorzien. Naast oprichter Tom Roetgering (32) bestaat het team uit zeven medewerkers. Toen Tom zelf schade aan zijn auto had, kwam hij erachter dat hij veel duurder uit was bij zijn vaste garage, maar het kostte veel tijd en moeite om offertes op te vragen, dus bedacht hij een manier waarop dit makkelijker en sneller kon. MarketingTribune stelde hem wat vragen.
Tom werkte bij een landelijke bank, maar voor dit idee zei hij die baan op en creëerde samen met een programmeur een onafhankelijk platform waar consumenten op transparante wijze het juiste schadeherstelbedrijf kunnen kiezen op basis van prijs, locatie en klantenreviews. ‘Door de schademarkt zo transparant mogelijk te maken voor de consument en schadehersteller, zien we dat de drempel om cosmetische autoschade te laten herstellen wordt verlaagd’, aldus Tom. De autobezitters maken foto’s van de schade die ze uploaden met een korte beschrijving. Vervolgens kunnen alle aangesloten autoschadeherstelbedrijven uit de regio van de desbetreffende autobezitter binnen 24 uur een reparatie-offerte uitbrengen. Deukweg.nl ontvangt een commissie van de schadebedrijven zodra de auto gerepareerd is.
Tom: ‘Steeds vaker rijden autobezitters langer door met een oudere auto die niet all risk is verzekerd. Dit zorgt ervoor dat ze zelf moeten opdraaien voor de reparatiekosten en dan is het wel zo voordelig als je een goede keuze maakt.’ Zo snijdt het mes aan drie kanten: consumenten kunnen hun auto voordeliger laten repareren, rijden daardoor niet rond met schade en de schadeherstellers lopen geen opdrachten mis.
Focwa
Er zijn inmiddels 360 schadeherstellers aangesloten bij Deukweg.nl.
De contacten met de schadeherstelbedrijven verlopen via de telefoon. Tom: ‘Dit is persoonlijk en relatief goedkoop. Het schadebedrijf moet wel een Focwa-certificering hebben om zich bij ons aan te sluiten, want kwaliteit is erg belangrijk voor ons. De consument benaderen we via Google AdWords, social media, radio, pre-rolls en ooh.’
Ook met je online start up in deze rubriek? Mail dan naar nanny@marketingtribune.nl.
Eerdere online start ups in deze serie:
19. Yellowbag
18. H5mag
17. Revolve
16. Contany.nl
15. SeoTextTool.com
14. Fitmo.com
13. Nouncy
12. Trakkies
11. FlatTire
10. StuComm
9. Elkeplek.nl
8. Laatsteplekken.nl
7. United Wardrobe breidt uit naar België
6. Joopp
5. Fastrr
4. StartMonday
3. Spencer
2. Booking for Charity
1. United Wardrobe
-
Nanny Kuilboer
- Werkt bij: BBP Media - MarketingTribune
- Functie: Redacteur
- Website:https://www.marketingtribune.nl/
- Profiel »
Nieuwsbrief
- Mis niets! Schrijf je nu in voor de gratis nieuwsbrief.
- Inschrijven
Laatste reacties
Word abonnee en ontvang:
- ✔ Elke maand MarketingTribune thuis op de mat
- ✔ Maar liefst €100,- korting op alle MarketingTribune events
Meest gelezen
Laatste Nieuws
- 3D-advertenties brengen... 23-04-2025
- Influencers moeten zich opnieuw... 22-04-2025
- Nieuwe website MP Motorsport draait... 18-04-2025
- Swapfiets lanceert speelse... 09-04-2025
- [digital detox] Rozemarijn Koopmans... 09-04-2025
- 'Verkeer naar websites daalt'07-04-2025
MarketingTribune Events
- 15mei 2025
Retail Media Day
- 12jun 2025
NIMA Marketing Day
De nieuwste selectie whitepapers
- Qualifio marketingkalender 2025
- Bereik je klant via WhatsApp - nog vóór ze jou nodig hebben
- Building a Data Platform for Analytics & Activation
- 40 pagina's vol online groeikracht
- Alles wat je moet weten over Distributed Order Management